~ Bila korang mati …

April 30, 2008 ana

Kita ni bila-bila boleh mati,kalau dah sampai ajal takde cara dah nak ejas ke,nak lari ke,macam lari dr income-tax.So,sendiri mau ingat le apa sangat yg korang cari kat dunia ni…..
1) DUIT BERJUTA TAKDE NILAI
Masa hidup punya bangga sampai x ingat dunia,nak apa semua boleh beli…org pun korang beli.Semua org dan benda ada harganya,kata korang.Bila dah keras kejang,satu sen pun takde nilainya.Kat sana usahkan nak beli,kain kapan korang poket pun takde.

2)RUPA LAWA TAKDE GUNA
Kat dunia bleh le bangga dgn rupa paras kurniaan Tuhan wpun korang jarang nak ingat apatah lagi bersyukur pada-NYA.Bila dah balut kain kapan semuanya takde maknanya. Makan dek ulat juga le.

3)BINI CANTIK TAKDE MAKNA
Masa kat dunia korang le manusia paling bertuah sbb ada bini bun dan seksi.Org lain telan air liur aje le tapi bila dh jln,baru korang tau betapa seksanya.Air liur pun takde nak telan.

4)ANAK BERDERET TAK DAPAT NAK MENOLONG
Elok ada anak ramai,lagi elok klu semuanya anak-anak soleh sbb diaorg aje le harapan bila korang ‘kat sana’.Doa diaorg le yg dpt menentukan seksa atau selesa tpt korang tu tapi kalau semuanya anak-anak asal boleh….masak le korang.

5)PANGKAT DAN PINGAT TAKDE FAEDAH
Bukan senang nak dpt pangkat serta pingat kat dunia ni. Spjg hayat berkhidmat utk org ramai serta tabur bakti serta bukti biar org nampak korang punya jasa baru bleh dpt anugerah.Tp korang tak buat semua tu krn Tuhankan?Kat sana karang rasakan.

Entry Filed under: ^_^|| Cerita-ceriti ||^_^

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

Pages

Categories

Calendar

April 2008
M T W T F S S
    May »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Most Recent Posts

 
%d bloggers like this: